Loopgroep rupsen | 8 augustus 2014 | Berichten
Vanavond loopt Emmie in Utrecht de 1500m. De laatste wedstrijd is alweer 3 weken geleden en die ging lichamelijk niet optimaal. Het tempo viel te veel en te vroeg terug. Op karakter liep Emmie de wedstrijd toch nog sterk uit. Bloedonderzoek bracht aan het licht dat ze een ijzertekort en een tekort aan ureum heeft. […]
Fear of the dark
Move those legs - Running 40 [Caroline Nuytinck] | 8 augustus 2014 | Hardlopen, Extensieve duurloop
Vandaag wordt een collega van mij ten grave gedragen. Ik kan het nog steeds niet vatten. Bang ben ik. Meer nog dan vroeger bang om mensen te verliezen. Mensen die me lief zijn en met wie het zo goed klikt, zullen ze er morgen nog zijn? Brrr. Met die muizenissen in mijn hoofd sta ik om half 7 op, nog voor de wekker gaat... Lees verder
hardloopavonturen [Elsa] | 8 augustus 2014 | Hardlopen
Het spettert een beetje als ik buiten kom. Hoewel ik op zich vroeg genoeg ben, ga ik vandaag niet naar het bos. Op een rustig tempo loop ik naar het centrum, waar ik wat flappen tap bij de pinautomaat. Zo, die heb ik alvast in the pocket. Ik loop nog wat verder in, totdat ik […]
Zomerjurken en hoge hakken
Hardloper Hans | 7 augustus 2014
Jullie hebben afgelopen zomer misschien ook wel op een terrasje zitten kijken naar de langslopende mensen. Ik heb een middagje op een terras in Tilburg vertoefd en keek met belangstelling naar de lichaamshouding van de passanten. Mijn aandacht ging vooral uit naar vrouwen in fleurige zomerjurkjes.Sommige vrouwen vingen mijn blik en hieden die lang vast. Wat maakte deze vrouwen tot echte blikvangers? Waren ze mooier dan de andere vrouwen? Droegen ze opvallende kleding? Of liepen ze sneller? Na een tijdje begon ik door te krijgen wat deze vrouwen opvallend maakte. Ze liepen rechtop, trots en zelfverzekerd, niet ingezakt en timide. En het viel me op dat de vrouwen zo mooi rechtop lopen omdat ze hoge hakken droegen.Hoge hakken dwingen je om o...
given to fly [Leonie van de Haak] | 3 augustus 2014
Ja mensen, het onmogelijke is gebeurd: ze heeft een trail gewonnen. Daarmee is het mooiste ook wel verteld hoor, de afwezigheid van enige concurrentie en het feit dat er ‘slechts’ 1500 hoogtemeters en absurd veel asfalt naar de smaak van de trailpuristen in zaten doen wellicht wat af aan de ogenschijnlijke glans. Maar toch, I fucking did it. Metzonder stokken.
Het plan om tot aan het nieuwe kalenderjaar sterker en sneller te worden door een nieuw schema, krachttraining en de nodige trailloopjes zag vandaag z’n premiere tijdens de Trail du val d’Heure. Of het handig is om 3 weken na Berlijn weer 56km te gaan lopen laat ik daarbij even in het midden. Gelukkig bood de wedstrijd vandaag een escape-optie na 36km. En ik ha...
Oui, ca va bien!
Dutch Road Runners | 3 augustus 2014 | Nederland, Rotterdam
Ja mensen, het onmogelijke is gebeurd: ze heeft een trail gewonnen. Daarmee is het mooiste ook wel verteld hoor, de afwezigheid van enige concurrentie en het feit dat er 'slechts' 1500 hoogtemeters en absurd veel asfalt naar de smaak van de trailpuristen in zaten doen wellicht wat af aan de ogenschijnlijke glans. Maar toch, I fucking did it. Metzonder stokken.
Het plan om tot aan het nieuwe kalenderjaar sterker en sneller te worden door een nieuw schema, krachttraining en de nodige trailloopjes zag vandaag z'n premiere tijdens de Trail du val d'Heure. Of het handig is om 3 weken na Berlijn weer 56km te gaan lopen laat ik daarbij even in het midden. Gelukkig bood de wedstrijd vandaag een escape-optie na 36km. En ik had afgesproken met mezelf...
Tanja ~ Elke stap is een stap in de goede richting | 30 juli 2014 | Hardlopen
Het is nog vroeg (voor een vrije dag) als ik mijn bed uit stap. Het is al aardig warm, dus …Lees verder →
Tanja ~ Elke stap is een stap in de goede richting | 30 juli 2014 | Hardlopen
Het is nog vroeg (voor een vrije dag) als ik mijn bed uit stap. Het is al aardig warm, dus …Lees verder →
Smilleke#trail&more..... [Mildred Haans] | 29 juli 2014
Berg op & af....Mooie start voor een blog na een overweldigende ervaring op,de Eiger ultra trail. Zoals vele Nederlanders vertrokken naar grindelwald voor een pracht race. Onderweg nog effe tussenstop.ivm klap band, gelukkig zoonlief bij voor de snelle pitstop/wissel. Terwijl Ingrid en ik zoals 2 vrouwen het horen te doen, stonden toe te kijken met de vochtige doekjes klaar om de handjes te wassen. Na wat weken van voorbereiden en vechten met de nieuwe Leki stokken eindelijk in de bergen. Ik heb er zin in, aangekomen bij het hotel met zoals alle andere honderden traliënde facebookers uitzicht op die berg, ben ik niet te houden. Na 9 uur auto,wil.ik lopen, coach Ingrid zegt wandelen en ik vind alles goed als ik maar weg kan...b...
Smilleke#trail&more..... [Mildred Haans] | 29 juli 2014
Berg op & af....
Mooie start voor een blog na een overweldigende ervaring
op,de Eiger ultra trail. Zoals vele Nederlanders vertrokken naar grindelwald
voor een pracht race. Onderweg nog effe tussenstop.ivm klap band, gelukkig
zoonlief bij voor de snelle pitstop/wissel.
Terwijl Ingrid en ik zoals 2
vrouwen het horen te doen, stonden toe te kijken met de vochtige doekjes klaar
om de handjes te wassen. Na wat weken van voorbereiden en vechten met de nieuwe
Leki stokken eindelijk in de bergen. Ik heb er zin in, aangekomen bij het hotel
met zoals alle andere honderden tralinde facebookers uitzicht op die berg, ben
ik niet te houden. Na 9 uur auto,wil.ik lopen, coach Ingrid zegt wandelen en ik
vind alles goed als ik maar weg ...